Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modelinin’ ilk uygulama alanının ‘resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi’ olarak belirlendi. Böylece müşterilerin şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerinin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirileceği ifade ediliyor.
Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, “Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zekâ ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi” dedi.